Na Masarykově univerzitě v Brně vedl v 90. letech Centrum rozvoje malého podnikání České republiky, financované Kongresem USA a na tamní Ekonomicko-správní fakultě vyučoval marketingové předměty (marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum). Působil na řadě zahraničních vysokých škol, mimo jiné déle než semestr na Vysoké škole v Haagu (Nizozemí), kde s tamními akademickými pracovníky založil v roce 1994 Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání (IIMCE). V letech 2003 – 2005 napomáhal vzniku Soukromé vysoké školy ekonomické ve Znojmě, jejímž byl následně prvním rektorem.
V současnosti působí na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů v Praze. Na Fakultě ekonómie a podnikania Paneurópské vysoké školy v Bratislavě byl supervizorem mezinárodního projektu Visegradského fondu Marketingová komunikácia v podmienkách krajín V4. Českou republiku zastupuje v řídícím výboru International Association for Nonprofit and Public Marketing, je členem zahraničních edičních a redakčních rad vědeckých a odborných časopisů International Review on Public and Non Profit Marketing, Public Marketing Idea, Marketing Science and Inspirations a Responsibility and Sustainbility.
Jako autor či spoluautor má na svém kontě přes pět desítek knižních vydání v České republice i v zahraničí.
Marketingová komunikace (2011)
Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky (2012)
Marketing pro začátečníky (2012)
Management organizace a management destinace (2016)
Marketingové řízení místního rozvoje (2016)
Spolupublikoval: FORET, M. – HESKOVÁ, M. – LIESKOVSKÁ, V. – MELAS, D. Management integrované marketingové a podnikové komunikace (2018)